Kalevala Koru tuo uutta korukentälle, kun Lapponian ja Kalevala Jewelryn perinnöstä synnytetään uusi brändi Kalevala.
Tänään torstaina 3.9. avautuu uusi kalevala.fi -verkkokauppa, sekä suomalaisesta luonnosta ja mytologiasta ammentava brändimyymälä Helsingin Keskuskadulla.
Markkinointikampanjassa on mukana ohjaaja Aino Sunin lyhytelokuva Vala. Lanseerauksen yhteydessä julkistetaan myös brändin ensimmäiset uudet korut.
Uusi Kalevala ammentaa suomalaisesta kulttuuriperinnöstä aiempaa vahvemmin. Uusiutumisella tavoitellaan myös nuorempaa yleisöä. ”Meille on tulevaisuuden kasvun kannalta tärkeätä tavoittaa ja puhutella nuorempia kuluttajia”, kertoo yrityksen brändi- ja designjohtaja Maria Uunila.
Tiedotteen mukaan sosiaalisen vastuun kantaminen on aina ollut Kalevala Korulle keskeinen arvo. ”Tänä syksynä palaamme myös hyvän tekemisessä juurillemme, kun pieneen Makongenin kylään Keniassa avataan uusi Kalevala Training Center,” kertoo Kalevala Korun toimitusjohtaja Kirsi Paakkari.
Koulutuskeskusta vetää suomalainen Viola Wallenius ja sen opinto-ohjelmat avaavat kaikkein köyhimmistä oloista tuleville nuorille naisille tien ammattiin ja itsenäiseen toimeentuloon. Koulutuskeskus on rakennettu ja toiminta käynnistetty Kalevala Korun rahoituksella. Keskuksen tavoitteena on kouluttaa vuosittain noin 190 nuorta naista ammattiin.
Vuonna 1937 perustettu Kalevala Koru valmistaa koruja yrityksen omalla tehtaalla Helsingin Konalassa yli 80 työntekijän voimin.
Keskuskatu 1, Helsinki